Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

Pysslande

Av Emma - 7 februari 2013 22:22


Hej!

Idag har varit en händelserik dag. I morse lyckades vi ta oss ut från gården även fast det var mycket snö och oplogat i en km. Sen bar det av till Hofors och min moster L med familj. Eller som familjens katt anser det, ALLA kommer för att hälsa på honom. Av moster L fick jag lite grejer till loppisen. Shopping på bruket och sedan avfärd mot Falun och matinköp på CG. Efter inhandling bar det av hemåt och sedan dess har dagen bestått av att maken har varit ute och skottat snö framför huset och en stig ut till lagårn. Han passade även på att städa burar och tvätta mattorna åt mig som Jandi spytt på. Det är något jag inte förstår, måste man som hund och katt för den delen med kräkas på mattorna och inte på golvet??? Men fick en ny matta av bästa moster L, så den ligger på plats i köket tills dess att de riktiga köksmattorna har torkat.   

 Den nya mattan, Jandi och äldsta flickan C.


Det blev lite återbruks pysslande när tjejerna gått och lagt sig. Men kommer nog att sätta mig en stund till innan jag går och lägger mig. Skulle behöva baka lite till familjen också även fast jag bakade i går, fast det var ju inte till dem.

Lite bilder på gårdagens bak och kvällen pysslande   

  Återbrukspyssel.

     

Två sorters muffins, Vanilj och Apelsinblomma.

  Hallongrottor som väntar på att få gräddas.

   

Lingondricka och hallonsylt. Självklart är alla bären plockade av familjen och med gångavstånd från huset.

Och så en avslutande bild på vad som kan ske om det blir för tyst i en familj med tre små monster. Yngsta flickan P hittade en burk med babyrosa färg. Monstret, väggar, bord mm har små avtryck i rosa. Sen är man så smart att man skyller på storasyster C som var på dagis när detta skedde.   

 


Kramar

Emma

 
 
Sanna

Sanna

8 februari 2013 22:02

Det var skoj att ha dig på södran idag gumman! <3 Hoppas det blir fler helger. =)

Kramar
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

19 februari 2013 13:21

Härligt namn du har på din blogg, låter som fika i ett litet romantiskt torp djupt inne i skogen :)

http://ekotankar.blogg.se

Emma

6 mars 2013 22:48

det är tänkt så:)bor ju i skogen, älskar skorpor och en kopp äppelte ute i trädgården en tidig sommar morgon medans mina små monster ännu ligger och sover.Humlorna som surrar runt mina lavendelplantor och fåglarna som kvittrar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 februari 2016 23:25

Varit på föräldramöte idag med Celina och hennes lärare. Vi har i snart två års tid kämpat med att få C att gå på toa i skolan men hon har vägrat då någon unge har på rent jävelskap kissat överallt utom i toaletten. När det nu äntligen blivit ordning...

Av Emma - 4 februari 2016 21:45

Det blev inget bakande varken igår eller idag. Gårdagen spenderades på sjukhus i Falun pga smärta. Jag vet, jag får skylla mig själv som städade och donade efter sotaren. Fick tabletter som ska hjälpa mot smärtan, å de fungerar men blir så trött så j...

Av Emma - 2 februari 2016 21:04

Spenderat dagen med att städa efter sotaren, blev en tuppgryta kokt på vedspisen också efter att jag skurat vedspisen ren. Den fick stå och puttra ett par timmar medan jag städade resten av huset. Det tog då sin lilla tid med tanke på att jag var tvu...

Av Emma - 31 januari 2016 21:39

Ja det är så jag känner mig nu. Hjälplös och misslyckad som kvinna, mamma, värdinna. Är sjuk eller egentligen inte jag är gravid och liten är beräknad att komma om 9 veckor. Okej nu är det ute. Har inte sagt det till någon än. Liten är inte så li...

Av Emma - 10 februari 2015 16:43

Var ett tag sedan jag skrev ett inlägg men tiden har inte riktigt räckt till. Sjukdom, barnkalas och en massa måsten som jag har varit tvungen att tag i först. Önskar mig ibland några timmar extra varje dygn. Har haft några lediga stunder men de har ...

Ovido - Quiz & Flashcards