Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Emma - 30 mars 2013 14:21

Har fått en utmaning från Krimskramsan. Åtta saker du kanske inte visste om mig heter den. Får se om jag kan få ihop åtta saker.


 1.Jag är mycket rädd för nålar (inte synålar) utan sånna som man använder inom sjukvården, och särskillt de som man tar för att ta snabbsänkan. Har fällt många tårar vid sjukhusbesök.


 2.Är en riktig kaffetunna och skulle kunna dricka litervis varje dag.


 3. Gråter gärna till filmer. MIna barn skäms då jag gråter till teckande filmer också.


4. Läser massor med böcker.


5. Jag älskar ugglor i alla former och storlekar.


6. Jag är urusel på tekniska grejer. Jag är glad att jag kan tanka bilen och byta glödlampa själv. Resten får maken, pappa och någon annan göra.


7. Jag hatar att skicka SMS och prata i telefonen. 


8. Är allergisk mot geting- och bistick, mygg och spindelbett.


Jo men jag fick ihop 8 stycken efter mycket tänkande och en kopp kaffe.


Kramar på er från ett soligt paradis

Emma


Av Emma - 30 mars 2013 13:50

Tystnaden som råder när maken och barnen är ute och man är ensam inne är underbar.

Sitter här med en kopp kaffe (som självklart är ekologiskt) och tittar ut i på hönsen som är ute och går. Ganska roligt att se hur tama de är. De förljer efter maken som drar barnen i pulka efter vägen.

Betyget på glassen jag köpte från glassbilen Too Much, den var riktigt god.


Har haft besök här i påsk av matgäster så vi (läs jag) har lagat mat i massor. Hade pappa här som hjälpte oss med att slakta några kaniner. Jag kan stycka och så men själva avlivning tycker jag att någon som kan ska få göra så jag vet att djuren inte lider. Och innan du som läsare kommenterar och tycker det är hemskt att vi äter kanin, tänk på vad köttet/korven du äter kommer ifrån. Jag vet var köttet jag äter kommer ifrån och jag vet att djuren blivit behandlade bra från födsel tills dess att de ligger på min tallrik.


Det händer mycket här just nu men vi har valt att ta påsklov fram tills måndag och ska bara vara hemma och mysa med barnen. Tisdag till Fredag har vi självstudier och  barnen kommer att vara på dagis. Ska även försöka åka och leta efter nå kläder att ha på farmors begravning som blir den 14:e april.


Har igår kväll och i dag på förmiddagen försökt att städa i min atelje/pysselhörna medan flickorna pysslat brevid. Har inte gått så bra måste jag säga då det blir stökigare ju längre mina små hjälpredor är där och hjälper till. Jag har även passat på att fixa med sådant som har legat på hög, både beställningsjobb och små arbeten till familjen typ lagningar och sådant. Såg även att en lite Peace ritat på väggen men själv säger hon att det är katten Molly.

Kanske ska passa på att städa undan så mycket som möjligt medan de är ute och leker. Min lista med ATT GÖRA blir mindre och mindre JIPPI! Någon gång kanske jag har gjort allt på denna lista, men det tror jag inte då det hela tiden fylls på med saker.


Funderar på att baka en vallmo och citron kaka till eftermiddagen. Hittade vallmofrön i skåpet när jag letade efter torkade tranbär sist jag bakade småkakor. Vallmo och citronkakan är något som hela familjen gillar. Den är sockerkaksbaserad och passar underbart till en kopp the. Orginalreceptet har jag fått från Maggie som kommer från England. Men jag har gjort om receptet lite så det passar min familj bättre.


Många Kramar och så höres vi igen så snart jag har en liten stund över.

Emma

Ovido - Quiz & Flashcards