Direktlänk till inlägg 9 april 2013

Förkyld och strumpstickning

Av Emma - 9 april 2013 20:59

Både jag och maken har blitt dunder förkylda. Inte roligt att vara förkyld när man har 7 veckor kvar av graviditeten. Orkar liksom inte med det nu.   

Var iväg till bollnäs och sjukhuset med maken som skulle på röntgen. Vi åker ner i rätt tid som det stod på pappret och efter den infromationen som vi fått. Kom en timme tidigare innan undersökning sa kvinnan i telefonen när jag ringde och kollade så allt var klart. Så vi skyndar oss iväg och lämnar trollen på dagis och åker mot sjukhuset. Väl där får vi veta att han är där en timme för tidigt. Men de ska försöka klämma in oss tidigare om det går. Okej tänker vi och sätter oss att väntar. En timme går och inget händer. Okej det är lungt tänker vi och väntar. En sköterska ropar upp mannen och ger honom en tillbringare med vatten och kontrastmedel som han ska dricka i en timme innan själva röntgenundersökningen. Efter en timme ropar de upp honom och vi tror ju såklart att nu är det snart klart. Men nej. Han blir skickad på labb för att lämna prover som skulle tas innan, ni vet den är timmen vi skulle vara där före. Men de snabbar på provtagningen och efter mycket om och men får han äntligen röntgas. Vi har inte fått något svar på vad det visade eftersom de inte hade någon läkare som kunde kolla på plåtarna just i fredags, men vi hoppas såklart att det inte ska visa något.

Det är ju så att han under en längre tid haft smärta i rygg och under revbenen. Det kunde vare en infektion och muskelsmärta för att han belastar fel men de ville vara säker på att det inte var något annat. Så nu går jag runt med magont och kan inte ens studera för att jag är orolig att det ska vara något farligt.


Vi ska på farmors begravning nu på fredag och jag har inte hittat några kläder som passar. Jag vill inte köpa nya kläder och hittade inget på Erikshjälpen men ska ta med mig maken och åka ner till bollnäs och se om jag hittar något där på röda korset eller Erikshjälpen. Som ni kankse har förstått så gillar jag inte att behöva köpa nytt. Jag vill köpa så mycket som möjligt i secondhand butiker.


Har även börjat sticka på ett par tunna strumpor, ni vet sånna som är perfekt att ha på sig under kyliga sommarkvällar eller för den delen nu när jag är förkyld.   Funderar på om jag inte ska göra en sjal i samma färger och garn. Ljusblått/grått. Har även hunnit pyssla på en massa andra grejer men inte lyckats knäppa något kort på dem då kameran inte vill som jag vill.


Kramar till er alla

Emma





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 februari 2016 23:25

Varit på föräldramöte idag med Celina och hennes lärare. Vi har i snart två års tid kämpat med att få C att gå på toa i skolan men hon har vägrat då någon unge har på rent jävelskap kissat överallt utom i toaletten. När det nu äntligen blivit ordning...

Av Emma - 4 februari 2016 21:45

Det blev inget bakande varken igår eller idag. Gårdagen spenderades på sjukhus i Falun pga smärta. Jag vet, jag får skylla mig själv som städade och donade efter sotaren. Fick tabletter som ska hjälpa mot smärtan, å de fungerar men blir så trött så j...

Av Emma - 2 februari 2016 21:04

Spenderat dagen med att städa efter sotaren, blev en tuppgryta kokt på vedspisen också efter att jag skurat vedspisen ren. Den fick stå och puttra ett par timmar medan jag städade resten av huset. Det tog då sin lilla tid med tanke på att jag var tvu...

Av Emma - 31 januari 2016 21:39

Ja det är så jag känner mig nu. Hjälplös och misslyckad som kvinna, mamma, värdinna. Är sjuk eller egentligen inte jag är gravid och liten är beräknad att komma om 9 veckor. Okej nu är det ute. Har inte sagt det till någon än. Liten är inte så li...

Av Emma - 10 februari 2015 16:43

Var ett tag sedan jag skrev ett inlägg men tiden har inte riktigt räckt till. Sjukdom, barnkalas och en massa måsten som jag har varit tvungen att tag i först. Önskar mig ibland några timmar extra varje dygn. Har haft några lediga stunder men de har ...

Skapa flashcards