Direktlänk till inlägg 17 april 2013

fler vårtecken och en fullspäckad helg.

Av Emma - 17 april 2013 21:33

Var ute i trädgården på en liten kvällsrunda efter att flickorna lagt sig. Det är något som jag alltid brukar göra för att varva ner. Ibland lyckas jag med det ibland inte. Tex den gången björnen kom fram bakom huset, varken jag eller hunden lyckades varva ned efter det.

Men i kväll gick det bra. Vi vandrade runt och fick plötsligt se fem tranor på åkern och senare såg vi två koltrastar som sprang över gräsmattan och letade kusar, eller som en vännina till mig från södra sverige påpekade så heter det insekter i resten av sverige.    


Passade även på att elda lite dött gräs i en av söderslänterna, Vi brukar alltid göra det så jag får igång tillväxten snabbare där. Så snart blir det nässelsoppa och kirskålspaj eller något annat gott.


Väl inne igen tittade jag i kalendern och fick se att vi är bjudna på födelsedagskalas på lördag och nu i kväll blev det bestämmt att lilla Peace ska äntligen döpas på söndag. Det har hela tiden blivit uppskjutet men nu ringde "våran" präst Teta och frågade om vi ville vara med på en namngivningscermoni i kyrkan nu på söndag. Det är Teta som döpt Celina och Liberty och det var även hon som vigde oss. Vi hade ju tänkt vänta med att döpa Peace tills liten kommit ut och döpa dem tillsammans men vi sa att hon får ju sin egna dopdag om vi döper henner nu. Så jag fick skicka iväg ett mess till de tilltänkta faddrarna och se om de var lediga på söndag. Jag hoppas då det.


Blev lite mer pyssel också sedan tjejerna lagt sig.

    En fotoram och en till uggeltavla.

 

En fotoram och en ask att ha ringar i. Asken är en av de få saker som är gjord åt mig. Den blå färgen på sidenbandet som sitter på kanten passar den blå färgen i min brudklänning, som jag fick av svärfar innan han gick bort 2005. Han hann aldrig vara med på bröllopet eftersom vi inte kunde gifta oss pga strul med papper, men vi hoppas att han tittade ner från himlen tillsammans med alla andra som inte kunde vara med på vår speciella dag.   Den blå färgen syns inte så bra här men däremot kan man se en liten Peace skymta i magen   .



God natt och många kramar

Emma

 
 
Sanna

Sanna

18 april 2013 08:32

Härliga vårtecken <3 Oj ja då har du att göra i helgen också, antar att du inte hinner med södran något då..men men så är det när livet "kommer i mellan".. ;)

Kramar
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

Emma

18 april 2013 09:02

NEj verkar som om tiden inte riktigt räcker till denna helg. ska försöka klämma in en snabbvisit på södran under lördagen om tiden finns. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 februari 2016 23:25

Varit på föräldramöte idag med Celina och hennes lärare. Vi har i snart två års tid kämpat med att få C att gå på toa i skolan men hon har vägrat då någon unge har på rent jävelskap kissat överallt utom i toaletten. När det nu äntligen blivit ordning...

Av Emma - 4 februari 2016 21:45

Det blev inget bakande varken igår eller idag. Gårdagen spenderades på sjukhus i Falun pga smärta. Jag vet, jag får skylla mig själv som städade och donade efter sotaren. Fick tabletter som ska hjälpa mot smärtan, å de fungerar men blir så trött så j...

Av Emma - 2 februari 2016 21:04

Spenderat dagen med att städa efter sotaren, blev en tuppgryta kokt på vedspisen också efter att jag skurat vedspisen ren. Den fick stå och puttra ett par timmar medan jag städade resten av huset. Det tog då sin lilla tid med tanke på att jag var tvu...

Av Emma - 31 januari 2016 21:39

Ja det är så jag känner mig nu. Hjälplös och misslyckad som kvinna, mamma, värdinna. Är sjuk eller egentligen inte jag är gravid och liten är beräknad att komma om 9 veckor. Okej nu är det ute. Har inte sagt det till någon än. Liten är inte så li...

Av Emma - 10 februari 2015 16:43

Var ett tag sedan jag skrev ett inlägg men tiden har inte riktigt räckt till. Sjukdom, barnkalas och en massa måsten som jag har varit tvungen att tag i först. Önskar mig ibland några timmar extra varje dygn. Har haft några lediga stunder men de har ...

Ovido - Quiz & Flashcards