Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Emma - 5 juni 2013 23:26

Nu var det länge sedan jag skrev. Men det har hänt så mycket att jag har helt enkelt inte orkat med att blogga. Jag har inte orkat med något mer än att försöka hålla huvudet ovan vattenytan.


Vi har fått vår baby nu. Det blev en vacker liten flicka. Hon vägde 3360 g och var 49 cm lång. Hon fick namnet Innocent Ogadimma Blessing. Hon var menad för större saker än att vandra på jorden med oss. Men hon kommer alltid att finnas i våra hjärtan för evigt och för alltid. Under tiden jag var på sjukhuset fick hon vara med mig inne på rummet och hela tiden väntade jag på att hon skulle vakna, att hon skulle titta upp. Att det bara var en mardröm.

 Det kom en fotograf som tog jättefina bilder på henne som vi kommer att få nästa gång vi träffar kuratorn. De tog även hand och fotavtryck på henne sedan fick vi en lock av hennes hår.

Det svåraste jag någonsin gjort i hela mitt liv var att lämna henne där ensam på sjukhuset när jag skulle åka hem. Jag har ingen aning om hur jag ska orka gå vidare men jag vet att jag måste för barnens skull.

Det är tur jag har Benjamin och flickorna som hjälper mig och påminner mig om en massa saker, utan dem skulle ingenting hända.


Vi var till begravningsbyrån idag och ordnade med allting som ska ordnas. Begravningen kommer att bli den 20 juni.

Något som jag inte riktigt väntade mig var allt stöd som vi fått från min mamma både före och efter det här. Det uppskattas mycket. Sen har många andra ställt upp också, men det är många som inte vill/vågar kontakta oss av olika anledningar men jag skulle bli glad om någon bara ringde och pratade om allt och inget så jag fick något annat att tänka på för en liten liten stund.



Nu ska jag försöka sova så jag får någon ork eftersom jag har lovat flickorna att vi ska grilla om det blir bra väder i morgon.


Ta hand om er och krama om dem ni älskar.


Kramar

Emma


Skapa flashcards