Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Livet går vidare,

Av Emma - 11 juni 2013 10:02

Även när något hemskt inträffar går livet vidare. Det måste det.

Barnen har börjat på dagis igen. Vi har massor med saker som väntar som måste göras. Men det får då ta den tid det tar. Orkar inte stressa arslet av mig just nu bara för att det ska bli städat eller gräset ska klippas.

Just nu är det barnen och djuren som kommer i första hand.

Men det börjar hända saker här hemma iallafall.


Något som ororar mig är att hunden har gjort illa sig och haltar. Ingen fara om hon vilar enligt vet. Problemet är att hon aldrig är stilla. Fick sätta fast henne ute men då grävde hon stora hål i gräsmattan och lyckades krypa ur halsbandet sen var det full fart över åkrarna igen. Är hon inne så river hon huset i jakt på katten. Svårt att tro att hon är 10 år.


Fick lite energi igår och det blev lite rabarbersaft kokt och så hittade jag en påse med hallon i frysen som det blev sylt av.

Har börjat få ordning i mina land också men är långt i från klar.

Vi har bestämt att barnen ska få plantera en perenn rabatt till Innocent som ett sätt att bearbeta sorgen och till minne av henne. Så igår efter att vi hämtat tjejerna på dagis så bar det av till Mobackes i Bollnäs för att hitta blommor och buskar. Tjejerna hittade bara en förgätmigej som de gillade så det får bli en tur till Falun och Plantagen och se om de hittar något där. Vill gärna att det ska vara mormorsblommor som passar in i miljön här hemma men eftersom det är tjejerna som väljer så får vi se vad det blir.


Kram

Emma


 
 
Sanna

Sanna

15 juni 2013 20:40

Låter som en underbar ide med en minnes rabatt..hoppas att flickorna hittar många vackra blommor som passar där.. <3
Skönt att höra att du sakta men säkert mår lite bättre.. <3
Tänker på er gumman <3
Kram
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

Emma

20 juni 2013 00:29

Ja vi hoppas att det ska bli ett fint sätt att minnas lilla syster. Blir ju lite speciellt när de själva får vara med och bestämma.
Försöker ta en dag i taget. Blir många långa samtal med kurator. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 februari 2016 23:25

Varit på föräldramöte idag med Celina och hennes lärare. Vi har i snart två års tid kämpat med att få C att gå på toa i skolan men hon har vägrat då någon unge har på rent jävelskap kissat överallt utom i toaletten. När det nu äntligen blivit ordning...

Av Emma - 4 februari 2016 21:45

Det blev inget bakande varken igår eller idag. Gårdagen spenderades på sjukhus i Falun pga smärta. Jag vet, jag får skylla mig själv som städade och donade efter sotaren. Fick tabletter som ska hjälpa mot smärtan, å de fungerar men blir så trött så j...

Av Emma - 2 februari 2016 21:04

Spenderat dagen med att städa efter sotaren, blev en tuppgryta kokt på vedspisen också efter att jag skurat vedspisen ren. Den fick stå och puttra ett par timmar medan jag städade resten av huset. Det tog då sin lilla tid med tanke på att jag var tvu...

Av Emma - 31 januari 2016 21:39

Ja det är så jag känner mig nu. Hjälplös och misslyckad som kvinna, mamma, värdinna. Är sjuk eller egentligen inte jag är gravid och liten är beräknad att komma om 9 veckor. Okej nu är det ute. Har inte sagt det till någon än. Liten är inte så li...

Av Emma - 10 februari 2015 16:43

Var ett tag sedan jag skrev ett inlägg men tiden har inte riktigt räckt till. Sjukdom, barnkalas och en massa måsten som jag har varit tvungen att tag i först. Önskar mig ibland några timmar extra varje dygn. Har haft några lediga stunder men de har ...

Ovido - Quiz & Flashcards