Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Emma - 2 februari 2016 21:04

Spenderat dagen med att städa efter sotaren, blev en tuppgryta kokt på vedspisen också efter att jag skurat vedspisen ren. Den fick stå och puttra ett par timmar medan jag städade resten av huset. Det tog då sin lilla tid med tanke på att jag var tvungen att vila mellan varven pga smärtan.

Blev klar med städningen lagomt till älsklingen kom hem från jobbet, fick lite skäll (oops ) för att jag städat själv men jag kunde ju inte gärna lämna hela huset sotigt och skitit i flera timmar för att jag ska vila enligt doktorn och maken. Vill inte ha tjejerna springandes i det sotiga och sen klättrandes i möbler och vem vet var.

Sen har jag försökt börja på med ny virkning då jag har varit iväg och köpt massor med garner (fast jag har köpstopp på just garn) sen fick jag hem ett paket med garner. Det gick inte så bra då jag inte riktigt vet i vilken ordning jag ska virka eller sticka har en lista i huvudet på blivande projekt det kommer bla bli 

Nya disktrasor

Stora grytlappar

Sjal

Koftor till två av tjejerna, en är redan klar

En babyfilt

Våriga mössor

Lite virkade bakverk och annat virkat ätbart till brorsdottern. 

Fick hjälpa P med hennes " virvning". Hon har gjort en muffins och ska börja på nr två nu. Så här såg det ut förra veckan när hon virkade första muffinsen

   

 Och här har vi en kass bild på några av mina nya nystan  .

L har börjat på sin andra virkade duk så den måste jag ta kort på och visa en annan dag när hon kommit lite längre. C fortsätter med sina virkade fodral och halsdukar. De är duktiga tjejerna 😀 Riktig stolt mamma som bara älskar att barnen har börjat med handarbeten.


Haft tjejerna hemma från skolan då de varit krassliga men i morgon ska de få åka iväg. Om kroppen orkar så ska jag baka tekakor i morgon på någta liter vassle efter att älsklingen haft önskemål på en hemost. Så ikväll fick han assistera mig när vi gjorde en ost. Å då passar det ju perfekt att baka på vasslen så om kroppen vill vara med så blir det tekakor och bondbröd. Kanske slänger ihop en lemon poppy cake också till eftermiddags kaffet när de kommer hem från jobb och skola.

kram från ett nystädat paradis

//Emma

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards