Alla inlägg den 12 februari 2016

Av Emma - 12 februari 2016 23:25

Varit på föräldramöte idag med Celina och hennes lärare. Vi har i snart två års tid kämpat med att få C att gå på toa i skolan men hon har vägrat då någon unge har på rent jävelskap kissat överallt utom i toaletten. När det nu äntligen blivit ordning så säger läraren att C många gånger får leka själv då de andra tjejerna inte låter henne vara med 😡. Vi har ju förstått att det är något men C säger ju inget. Nu ska fröken prata med flickorna i grupp då hon redan pratat med dem individuellt. Tydligen är det en till flicka som ofta blir utanför. Man tycker ju att då borde C och flickan kunna leka med varandra, men det gör de inte tydligen. Får se vad som händer efter fröken pratat med alla tjejer.

Rent akademiskt ligger hon mycket bra till. 😀 Det visste vi ju men nu fick vi det på papper. Hon ska få börja med svårare engelska och svårare matte 😀 Att engelskan skulle bli lätt är ju lätt att förstå då vi pratar engelska hemma  men att det skulle gå så bra med matten trodde jag inte då jag fick kämpa med matten i skolan. 


Har börjat på ett litet projekt med hör och häpna min mamma vi hittade en massa gamla handarbetsmönster efter farmor och mormor. Så nu har vi sagt att vi ska göra ett mönster i veckan. Jag hittade ett som inte var nå gammalt från -98 men så fint. Virkad prästkrage, tänkte göra flera och virka samman dem till en duk eller sjal beroende på hur många jag hinner få ihop på en vecka. Har redan hittat nästa veckas mönster i mönsterhögen, det är från -50 talet och ska bli till liten. 😀 


Liten mår bra men mina värden var inte alls bra så nu ska jag testas och lämna in värden för 7 dagar och flera gånger per dag. Väntar på att doktorn ska ringa så jag får klartecken att börja så det blir klart. Ser inte riktigt fram emot att lämna urinprov, blodprov för järn och socker varje dag. 😰 Jag som är sjukt rädd för att ta stick i fingret och nu ska jag göra det flera gånger om dagen.


Älsklingen kom hem med en liten överraskning, han hade varit på pizzerian och handlat innan han kom hem så flickorna och han har haft fredagsmys. Försökte vara med också men kroppen ville inte riktigt. Har varit ute på förmiddagen och skottat så smärtan blev tio ggr värre nu i kväll jämnfört med andra kvällar.

Liten har då roligt i magen då jag tror liten försöker borra sig ner i bäckenet med huvudet och sparka sönder revbenen. 


Vi eller jag har kommit till den delen av graviditeten där det är skitjobbigt. Nästäppa, känns som en hel evighet kvar tills det är dags för att föda, kramper i vaderna, foglossning, kronisk trötthet, sjukt andfådd och förvärkar. Nu vill jag bara att det ska vara dags att åka in och få träffa liten. Peace tjatar också varje dag, när kommer bäbisen, när ska du åka och hämta bäbisen på sjukhuset, när bäbisen kommer vill jag klappa den osv...


nu ska jag försöka sova om liten och maken låter mig sova för i morgon är det handboll för C och L. Så nu håller vi tummarna att liten somnar och maken snarkar minimalt eller inget alls. 


God natt från ett snöigt paradis


kramar / Emma

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards