Alla inlägg under januari 2013

Av Emma - 31 januari 2013 00:56

Jodå jag lever    Men har bara haft alldeles för mycket att göra och ingen tid.

Sedan förra inlägget har det hänt en massa saker. Har börjat sälja saker på loppis på Södran i Edsbyn. Ska även försöka hinna med att pyssla ihop något hantverk att sälja där också. Skolan och dagis har ju också hunnit börjat efter ett långt och mycket skönt jullov för hela familjen. Men det han inte bli så himla lång tid i skolan för mig då äldsta flickan råkade ut för en olycka på dagis och vi fick spendera natten på sjukhus i Gävle. Vi fick åka hem på hennes 6 årsdag om hon lovade att hålla sig lugn i ett par dagar då en hjärnskakning inte är att leka med. Att hålla sig lugn när man är liten är inte så himla roligt och det är VÄLDIGT svårt, särskillt när småsyskonen fann det riktigt roligt att retas.

Sen när vi stannat hemma i flera dagar och ska göra ett nytt försök till skolgång får minsta vinterkräksjukan och hela familjen blir smittade   . Idag är första dagen då jag står upp och faktiskt vågade mig ner på byn och handla lite.


Nu blir det att vänta på att färgen torkar på mina pyssel, tänkte vänta med att lägga ut en bild tills det är färdigt.


Tänkte jag skulle försöka plugga lite matte nu men ser att klockan har rusat iväg igen. Jag skulle verkligen behöva några fler timmar per dygn...eller mindre att göra  


Många kramar på er och en riktigt God natt

Emma



Av Emma - 5 januari 2013 18:38

Lördag betyder fullt upp här hemma. Av någon anledning har det blivit så att lördagar är den dag under veckan då vi har mest att göra. Denna lördag var inget undantag. 

Maken tog med sig mellanflickan och for ner på byn och ordnade med nå små ärenden. Lillskruttan har mest sovit då hon har magsjuka. Men jag och äldsta tjejen har donat hela dagen. Vi har städat hela huset och inne hos både hönsen och kaninerna. Vi har bakat en långpanna med brytbröd och en paj till tant L, sen fixade vi med lunchen, blev skinka, potatis och en sallad. Vi har även hunnit med lite återbrukspysslande. Jag har haft en massa stearinljusstumpar liggandes så jag har gjort några ljus. Hann även med att börja på några små lavendelkuddar till mina mycket goda vän U som hon beställt.

Kramar Emma


           



Av Emma - 3 januari 2013 19:07

Jag har länge tänkt börja blogga men har inte kommit mig för då jag inte är så haj på datorer. Men ska nu försöka mig på detta :) Bloggen kommer att handla om min familj, vardag och om mina intressen. Hoppas du kommer hitta något du tycker är intressant att läsa. Hej så länge.

        

En bild på ett sommrigt paradis

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards