Alla inlägg under februari 2013

Av Emma - 7 februari 2013 22:22


Hej!

Idag har varit en händelserik dag. I morse lyckades vi ta oss ut från gården även fast det var mycket snö och oplogat i en km. Sen bar det av till Hofors och min moster L med familj. Eller som familjens katt anser det, ALLA kommer för att hälsa på honom. Av moster L fick jag lite grejer till loppisen. Shopping på bruket och sedan avfärd mot Falun och matinköp på CG. Efter inhandling bar det av hemåt och sedan dess har dagen bestått av att maken har varit ute och skottat snö framför huset och en stig ut till lagårn. Han passade även på att städa burar och tvätta mattorna åt mig som Jandi spytt på. Det är något jag inte förstår, måste man som hund och katt för den delen med kräkas på mattorna och inte på golvet??? Men fick en ny matta av bästa moster L, så den ligger på plats i köket tills dess att de riktiga köksmattorna har torkat.   

 Den nya mattan, Jandi och äldsta flickan C.


Det blev lite återbruks pysslande när tjejerna gått och lagt sig. Men kommer nog att sätta mig en stund till innan jag går och lägger mig. Skulle behöva baka lite till familjen också även fast jag bakade i går, fast det var ju inte till dem.

Lite bilder på gårdagens bak och kvällen pysslande   

  Återbrukspyssel.

     

Två sorters muffins, Vanilj och Apelsinblomma.

  Hallongrottor som väntar på att få gräddas.

   

Lingondricka och hallonsylt. Självklart är alla bären plockade av familjen och med gångavstånd från huset.

Och så en avslutande bild på vad som kan ske om det blir för tyst i en familj med tre små monster. Yngsta flickan P hittade en burk med babyrosa färg. Monstret, väggar, bord mm har små avtryck i rosa. Sen är man så smart att man skyller på storasyster C som var på dagis när detta skedde.   

 


Kramar

Emma

Av Emma - 3 februari 2013 10:22

Söndag och underbart väder ute. Solen skiner, fåglarna kvittrar och det är bara - 9 grader ute. Familjen har inget inplanerat utan vi ska bara ta dagen som den kommer och mysa tillsammans. Vissa har ju sovmorgon också.

   

Tror att flickorna ute känner av att det blir ljusare och varmare ute också, fått mycket ägg i flera dagar.

 

Det är varierande storlek och färg på dem. Men de är mycket goda.


 


Så idag blir det pannkakor och sylt till lunch. Får ta mig ut i frysen och leta efter lite jordgubbar och hallon att koka sylt av. Mina små troll vill ha lite lingondricka men den är slut så kanske gör en omgång med det också.


Har ju tänkt ta med mig lite till Södran nästa helg. Jag var dit i fredags och var meningen att jag skulle åka dit igår också men hade en skoluppgift som tog längre tid än vad jag beräknat.


Min älskade make   var och handlade igår och kom hem med en stor bukett med tulpaner.  Jag bara älskar tulpaner. De lyser upp så fint och ger hopp om ljusare och varmare tider.

 

Det var två små troll som ville vara med på bild också

 

Önskar er en fortsatt underbar söndag

Många kramar

Emma


Skapa flashcards