Direktlänk till inlägg 4 februari 2016

En dag i lyx eller slöseri med pengar.

Av Emma - 4 februari 2016 21:45

Det blev inget bakande varken igår eller idag. Gårdagen spenderades på sjukhus i Falun pga smärta. Jag vet, jag får skylla mig själv som städade och donade efter sotaren. Fick tabletter som ska hjälpa mot smärtan, å de fungerar men blir så trött så jag har sovit mest hela dagen då älsklingen fått skjutsa mig runt för att ta en massa prover. 

Vi lyxade lite och år lunch på en nyöppnad pizzeria (Ibos) nere på byn. En fd arbetskollega till oss båda som öppnat. Massor med mat och bra service. 


Träffade en kvinna som lever i ett liknande förhållande som vi gör. Hon var Iransk och han svensk. Så vi blev pratandes om hur vi och hur de ser på bemötande från andra angående blandäktenskap och hur våra barn blir behandlade av andra barn och vuxna. Många likheter är det. Det är hemskt att fler än vi upplever rasismen och hoten. Ingen ska behöva uppleva det men samtidigt känns det skönt att vi inte är de enda och att jag från och med nu har någon att prata med om det här, som upplever samma sak och förstår, ja någon annan förutom Benjamin då. 


Eftersom jag inte hunnit eller orkat baka så köpte jag fikabröd på konditoriet för att överraska tjejerna till mellisen. Köpte en sån påse med fryst fikabröd för 50 kr. Måste säga att det var prisvärt (och bara lite slöseri med pengar) i den var det en vaniljlängd, 5 st studenter med blåbärssylt, 8 st kanelbullar och 5 st vaniljbullar/solskensbullar. Tänkte att nu blir tjejerna glada 😀 De mumsade men Peace sa att en snurrbulle (student) räckte för mammas är mycket godare och hon tänkte spara magen så hon orkar massor när jag kan baka egna bullar. 😀 


Celina slarvade bort mobilen för mig förra veckan och idag tröttnade maken på att han aldrig kan få tag i mig så nu köpte han en ny mobil, även fast jag protesterade. Ni ska bara veta hur skönt det är att vara utan. Fick efter mycket om och men igång den och fick hjälp att få samma nr som tidigare 😀 (har jag haft samma nr i 20 år tänker jag fortsätta med det) Hann knappt få igång den innan den började blippa och pipa 😞 Nu väntar jag bara på att den gamla telefonen ska komma fram. 


I morgon blir jag hemma med Peace så vi fortsätter med vårt virkande och tittande på gamla filmer, det blir nog Ung rebell eller Casablanca. Då det är fredag blir det nått gott till kvällen. Fick önskemål om att vi ska äta kött med nått gott. Hittade en vildsvins stek i frysen och en liter hjortron. Så nu blir det stek, potatisgratäng med sallad och en hjortron tårta till efterrätt. 😀 Behöver skämma bort ❤️ med god mat. 


Å just ja vi tittade på en ny buss som vi eventuellt ska köpa istället för skrothögen som står här på gården, vi behöver ju en ny.


Dagen har gått i slöseriets tecken, jag tycker vi har slösat en massa så här i efterhand på telefon, fikabröd och lunchande på byn. Nu får det bli skärpning. Får ångest och blir alldeles svettig när jag tänker på pengarna som fladdrat iväg både de som försvunnit idag och de som kommer rassla iväg när vi köper ny buss.😰😓🤒


Nej nu ska jag försöka göra lite nytta och tyda ett virkmönster från USA på en My Litle Pony, elda lite i kaminen, dricka lite the och förbereda inför kommande veckors möten mm. Kan ju inte bara lyxa hela dagen.

God natt från ett snöigt och kallt paradis

/Emma 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 februari 2016 23:25

Varit på föräldramöte idag med Celina och hennes lärare. Vi har i snart två års tid kämpat med att få C att gå på toa i skolan men hon har vägrat då någon unge har på rent jävelskap kissat överallt utom i toaletten. När det nu äntligen blivit ordning...

Av Emma - 2 februari 2016 21:04

Spenderat dagen med att städa efter sotaren, blev en tuppgryta kokt på vedspisen också efter att jag skurat vedspisen ren. Den fick stå och puttra ett par timmar medan jag städade resten av huset. Det tog då sin lilla tid med tanke på att jag var tvu...

Av Emma - 31 januari 2016 21:39

Ja det är så jag känner mig nu. Hjälplös och misslyckad som kvinna, mamma, värdinna. Är sjuk eller egentligen inte jag är gravid och liten är beräknad att komma om 9 veckor. Okej nu är det ute. Har inte sagt det till någon än. Liten är inte så li...

Av Emma - 10 februari 2015 16:43

Var ett tag sedan jag skrev ett inlägg men tiden har inte riktigt räckt till. Sjukdom, barnkalas och en massa måsten som jag har varit tvungen att tag i först. Önskar mig ibland några timmar extra varje dygn. Har haft några lediga stunder men de har ...

Av Emma - 25 januari 2015 12:58

Tänk att ett ord, vargen, kan röra upp så många känslor, tankar och åsikter. När det kommer till just det här ordet varg tycks det som om det bara finns två lägen, svart eller vitt, inga gråzoner, hatad eller älskad. I ett område som vårt där faktisk...

Skapa flashcards