Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

levnadstecken och en liten snabb uppdatering

Av Emma - 12 januari 2015 00:49

Nu var det en halv evighet sedan orken att blogga infann sig. Det har hänt massor sedan sista inlägget men det får jag ta vid ett senare tillfälle. Har lånat Cs platta och skriver från just nu och blippa på en sån här är inte riktigt min grej. Tänkte bara komma igång med bloggandet igen och då var det den här manicken som funkade just nu. Har haft en liten P som ville spela och hon har då gjort nått så nu fungerar inget på min dator föutom fb. Å där har min fb blivit övertagen/kidnappad eller vad vi nu ska kalla den då både C och L sitter och spelar nått bagerispel.

Nu har vi allafall fått riktigt med snö  , ca 40 cm var det i alfta idag ( lillbror mätte på sin gräsmatta) här var det svårare att mäta då det blåst och drivit en massa men jag skulle gissa på att vi ligger ungefär lika i snömängd. Skidåkning i morgon med de små när C är i skolan tror jag faktiskt om det inte blir för kallt. Såg nyss på termometern att det är -20 nu. Brrr. Om det är för kallt blir vi inne och bakar matbröd och piroger istället.

Måste ta tag i det sista av mina ufoprojekt också. Har under hela hösten arbetat med dem, men så har inspirationen kommit och nått annat har kommit emellan och några nya grejer har hamnat i lådan. 


Älsklingen har jobbat under november till nu på schema, vilket är roligt och välbehövligt önskar bara att han kunde få en tillsvidare anställning. Vi 

måste laga bussen och nu ska lilla bilen in på besiktningen och detär säkert nått fel där med. Brukar ju vara så att tre saker går sönder samtidigt, diskmaskinen strejkar också. Fast den är ju egentligen inget livsnödvändigt snarare en bekvämlighets grej så den kan vi klara oss utan. Men som det är nu behöver vi ju båda bilarna då vi båda blir utringda på jobb ganska ofta och C ska till skolan. 



nej nu ska jag lägga in lite ved i kaminen och vedspisen  och sedan krypa ner brevid älsklingen och P som kom tassande nyss. 

Kramar och god natt från ett snöigt paradis.


/Emma



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 februari 2016 23:25

Varit på föräldramöte idag med Celina och hennes lärare. Vi har i snart två års tid kämpat med att få C att gå på toa i skolan men hon har vägrat då någon unge har på rent jävelskap kissat överallt utom i toaletten. När det nu äntligen blivit ordning...

Av Emma - 4 februari 2016 21:45

Det blev inget bakande varken igår eller idag. Gårdagen spenderades på sjukhus i Falun pga smärta. Jag vet, jag får skylla mig själv som städade och donade efter sotaren. Fick tabletter som ska hjälpa mot smärtan, å de fungerar men blir så trött så j...

Av Emma - 2 februari 2016 21:04

Spenderat dagen med att städa efter sotaren, blev en tuppgryta kokt på vedspisen också efter att jag skurat vedspisen ren. Den fick stå och puttra ett par timmar medan jag städade resten av huset. Det tog då sin lilla tid med tanke på att jag var tvu...

Av Emma - 31 januari 2016 21:39

Ja det är så jag känner mig nu. Hjälplös och misslyckad som kvinna, mamma, värdinna. Är sjuk eller egentligen inte jag är gravid och liten är beräknad att komma om 9 veckor. Okej nu är det ute. Har inte sagt det till någon än. Liten är inte så li...

Av Emma - 10 februari 2015 16:43

Var ett tag sedan jag skrev ett inlägg men tiden har inte riktigt räckt till. Sjukdom, barnkalas och en massa måsten som jag har varit tvungen att tag i först. Önskar mig ibland några timmar extra varje dygn. Har haft några lediga stunder men de har ...

Skapa flashcards