Alla inlägg den 21 januari 2015

Av Emma - 21 januari 2015 19:46

Hjälp vad dagarna far iväg och snart är januari slut. Det betyder ju att våren är lite närmare. Vi längtar så efter dropp från taket, krokusar som lyser upp gräsmattan och pipet från nykläckta kycklingar. den här bilden får fungera som en liten påminnelse om att våren är snart här.

   


Gårdagen så städades det i ladugården hos djuren och inne i ateljen/pysselrummet. Letade synålar och en nr 5 sticka som fått fötter och försvunnit. Blev ganska bra i ateljen men jag hittade varken nål eller stickan. Blev att städa rejält då jag lyckades spilla ut min mugg, den som kallas "hinken" med kaffe över hela bordet och ner i två lådor med garn och tyg. Det heter ju har man inget att göra så skaffar man det :) Blev en snabb lunch innan det blev dags att hämta trollen i skolan och på dagis. Efter det for vi ner till bollnäs och handlade. Hade tänkt åka ner till Falun men det var så dålig väglag så vi valde Bollnäs då vi redan var halvvägs ner.

Idag har det inte blivit så mycket gjort på fm men eftermiddagen har jag och tjejerna bara myst. Älsklingen jobbar kväll så då har vi passat på att måla kanvasstavlor, gjort en tre veckors sallad, kollat på en film och ätit god mat. Fick bli Korv i ugn, hemgjort potatismos och salladen som vi gjorde tidigare, Fick önskemål att jag skulle göra chokladpudding så det fick bli sådan i påsform. Är kanske inte den godaste men den fick duga nu.


I morgon måste jag baka matbröd, pizzabullar till mellisar och utflykter, sen önskade C sig semlor.

Då det är hennes födelsedag i morgon så bakar vi semlor om det är det hon vill ha. 

Hon har blivit så stor. Tycker ju att det var nyss hon började på dagis och nu fyller hon 8 år. 


GRATTIPÅ FÖDELSEDAGE!!!

  MIn lilla tjej som inte är så liten längre.

Hon kommer alltid vara min bäbis oavsett ålder, något hon kanske inte uppskattar. :)


Nu ska jag ta reda på efter barnens pysslande och stoppa dem i säng så...


God natt och ta hand om er där ute.

Kramar 

/E


Ovido - Quiz & Flashcards